Monday, June 17, 2024
Tuesday, May 28, 2024
פרשת אִם־בְּחֻקֹּתַ֖י תֵּלֵ֑כוּ התשפ״ד
פרשת אִם־בְּחֻקֹּתַ֖י תֵּלֵ֑כוּ התשפ״ד
הרב ארי דוד קאהן ari.kahn@biu.ac.il
Today’s shiur is l’ilui nishmat
Yitzchak Ben Avraham Z”L
Dedicated by his daughter Jane Medved
1. ויקרא פרק כז פסוק לד (פרשת בחקותי)
(לד) אֵ֣לֶּה הַמִּצְוֹ֗ת אֲשֶׁ֨ר צִוָּ֧ה ה֛' אֶת־מֹשֶׁ֖ה אֶל־בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֑ל בְּהַ֖ר סִינָֽי:
2. ויקרא פרק כה פסוק א - ב (פרשת בהר)
(א) וַיְדַבֵּ֤ר ה֙' אֶל־מֹשֶׁ֔ה בְּהַ֥ר סִינַ֖י לֵאמֹֽר: (ב) דַּבֵּ֞ר אֶל־בְּנֵ֤י יִשְׂרָאֵל֙ וְאָמַרְתָּ֣ אֲלֵהֶ֔ם כִּ֤י תָבֹ֙אוּ֙ אֶל־הָאָ֔רֶץ אֲשֶׁ֥ר אֲנִ֖י נֹתֵ֣ן לָכֶ֑ם וְשָׁבְתָ֣ה הָאָ֔רֶץ שַׁבָּ֖ת לַהֽ':
3. רש"י ויקרא פרק כה פסוק א (פרשת בהר)
בְּהַ֖ר סִינָֽי - מה ענין שמיטה אצל הר סיני, והלא כל המצות נאמרו מסיני, אלא מה שמיטה נאמרוא כללותיה ופרטותיה ודקדוקיה מסיני, אף כולן נאמרו כללותיהן ודקדוקיהן מסיני, כך שנויה בתורת כהנים. ונראה לי שכך פירושה לפי שלא מצינו שמיטת קרקעות שנשנית בערבות מואב במשנה תורה, למדנו שכללותיה ופרטותיה כולן נאמרו מסיני, ובא הכתוב ולמד כאן על כל דבור שנדבר למשה שמסיני היו כולם כללותיהן ודקדוקיהן, וחזרו ונשנו בערבות מואב:
4. רשב"ם ויקרא פרק כה פסוק א (פרשת בהר)
בְּהַ֖ר סִינָֽי - קודם שהוקם אוהל מועד:
5. אבן עזרא ויקרא פרק כה פסוק א (פרשת בהר)
בהר סיני אין מוקדם ומאוחר בתורה. וזו הפרשה קודם ויקרא, וכל הפרשיות שהם אחריו, כי הדבור בהר סיני, ועתה כרת הברית הכתובה בפרשת ואלה המשפטים, והזכירה במקום הזה לחבר תנאי הארץ. וכאשר אמר על העריות, כי בעבורם תקיא הארץ אותם, כן אמר בפרשת אם בחקותי על שבתות הארץ, והזכיר בתחלה פי' השבתות:
6. שמות פרק כד פסוק ג - ח (פרשת משפטים)
(ג) וַיָּבֹ֣א מֹשֶׁ֗ה וַיְסַפֵּ֤ר לָעָם֙ אֵ֚ת כָּל־דִּבְרֵ֣י ה֔' וְאֵ֖ת כָּל־הַמִּשְׁפָּטִ֑ים וַיַּ֨עַן כָּל־הָעָ֜ם ק֤וֹל אֶחָד֙ וַיֹּ֣אמְר֔וּ כָּל־הַדְּבָרִ֛ים אֲשֶׁר־דִּבֶּ֥ר ה֖' נַעֲשֶֽׂה: (ד) וַיִּכְתֹּ֣ב מֹשֶׁ֗ה אֵ֚ת כָּל־דִּבְרֵ֣י ה֔' וַיַּשְׁכֵּ֣ם בַּבֹּ֔קֶר וַיִּ֥בֶן מִזְבֵּ֖חַ תַּ֣חַת הָהָ֑ר וּשְׁתֵּ֤ים עֶשְׂרֵה֙ מַצֵּבָ֔ה לִשְׁנֵ֥ים עָשָׂ֖ר שִׁבְטֵ֥י יִשְׂרָאֵֽל: (ה) וַיִּשְׁלַ֗ח אֶֽת־נַעֲרֵי֙ בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל וַיַּֽעֲל֖וּ עֹלֹ֑ת וַֽיִּזְבְּח֞וּ זְבָחִ֧ים שְׁלָמִ֛ים לַה֖' פָּרִֽים: (ו) וַיִּקַּ֤ח מֹשֶׁה֙ חֲצִ֣י הַדָּ֔ם וַיָּ֖שֶׂם בָּאַגָּנֹ֑ת וַחֲצִ֣י הַדָּ֔ם זָרַ֖ק עַל־הַמִּזְבֵּֽחַ: (ז) וַיִּקַּח֙ סֵ֣פֶר הַבְּרִ֔ית וַיִּקְרָ֖א בְּאָזְנֵ֣י הָעָ֑ם וַיֹּ֣אמְר֔וּ כֹּ֛ל אֲשֶׁר־דִּבֶּ֥ר ה֖' נַעֲשֶׂ֥ה וְנִשְׁמָֽע: (ח) וַיִּקַּ֤ח מֹשֶׁה֙ אֶת־הַדָּ֔ם וַיִּזְרֹ֖ק עַל־הָעָ֑ם וַיֹּ֗אמֶר הִנֵּ֤ה דַֽם־הַבְּרִית֙ אֲשֶׁ֨ר כָּרַ֤ת ה֙' עִמָּכֶ֔ם עַ֥ל כָּל־ הַדְּבָרִ֖ים הָאֵֽלֶּה:
7. בכור שור ויקרא פרק כה פסוק א (פרשת בהר)
בהר סיני. כל הפרשיות כולן של מעלה מראש הספר עד כאן נאמרו מאהל מועד, וכולה שייכי באהל מועד: הקרבנות הטהורות והטמאות שצריכין ליזהר מליכנס ומלאכול בקודש בטומאה, כגון זבים ומצורעים ובעלי קריים ויולדות ומלואים וכל העניין, אבל אילו שני הפרשיות בהר סיני ואם בחקותי לא שייכי כל כך לאהל מועד ולא לכהנים ונאמרו בהר סיני. ומיהו משום דשייכי קצת שמדברות בשביעית ויובל וערכין דשייכי בכהנים, שהכהנים מקדשים השנים, וביובל כתיב: "והעברת שופר תרועה"1, וכתיב: "ובני אהרון הכהנים יתקעו בחצוצרות"2. וגם מדברים בחרמים שהם לכהנים, ובערכין שהכהנים מעריכין, נצטרפו הכא בתורת כהנים. ומשום דלא תיסק אדעתין דנאמרו באהל מועד, כתב דבהר סיני נאמרו3.
8. חזקוני ויקרא פרק כה פסוק א (פרשת בהר)
בהר סיני כל מקום שנאמר בהר סיני, בו בהר נאמר קודם רדתו בתשרי. וגם פרשה זו נאמרה ממחרת מתן עשרת הדברות. ומה שנכתבו פרשיות הללו כאן בספר תו"כ היינו טעמא, משום דאית בהו מצות שמיטים ויובלות דשייכי בהו כהנים. כדכתיב והעברת שופר תרועה וגו' וכתיב ובני אהרן יתקעו וגו', ואית בהו מצות חרמים שהם לכהנים, וערכים שהכהנים מעריכין. כאן פירש"י, לפי שלא מצינו שמטת קרקעות שנשנית בערבות מואב כו', כלומר אחר שנאמר כאן פרשת עבד עברי ונשנית היא במשנה תורה בפרשת ראה, וזו שמטת קרקעות לא נשנית שם. למדנו - בעל כרחינו - שכללותיה ופרטותיה נאמרו מסיני - א"כ בהר סיני דהכא קרא יתירה הוא, אלא בא ולמד כאן - על כל דבור ודבור שנדבר למשה - כגון שאר מצוות וכל עניני שמיטות ואפילו פרשת עבד עברי - שמסיני היו כללותיהם ופרטותיהם ודקדוקיהם וחזרו ונשנו בערבות מואב - כמו שמצינו פרשת עבד עברי שנא' כאן ונשנית בערבות מואב.
9. מכילתא דרבי ישמעאל יתרו - מסכתא דבחדש פרשה ג
וַיִּקַּח סֵפֶר הַבְּרִית וַיִּקְרָא בְּאָזְנֵי הָעָם. אֲבָל לֹא שָׁמַעְנוּ מֵהֵיכָן קָרָא בְּאָזְנֵיהֶם. רַבִּי יוֹסִי בְּר' יְהוּדָה אוֹמֵר, מִתְּחִלַּת בְּרֵאשִׁית וְעַד כָּאן; רַבִּי אוֹמֵר, מִצְווֹת שֶׁנִּצְטַוָּה אָדָם הָרִאשׁוֹן וּמִצְווֹת שֶׁנִּצְטַוּוּ בְּנֵי נֹחַ וּמִצְווֹת שֶׁנִּצְטַוּוּ בְּמִצְרַיִם וּבְמָרָה וּשְׁאָר כָּל הַמִּצְווֹת כֻּלָּן. - ר' יִשְׁמָעֵאל אוֹמֵר, בִּתְחִלַּת הָעִנְיָן מָה הוּא אוֹמֵר, וַיִּקְרָא כֹּה ב ג וְשָׁבְתָה הָאָרֶץ שַׁבָּת לַה' - שֵׁשׁ שָׁנִים תִּזְרַע שָׂדֶךָ וְגוֹ', שמטים וְיוֹבְלוֹת בְּרָכוֹת וּקְלָלוֹת; בְּסוֹף הָעִנְיָן מָה הוּא אוֹמֵר, שָׁם /וַיִּקְרָא/ כו מו אֵלֶּה הַחֻקִּים וְהַמִּשְׁפָּטִים וְהַתּוֹרֹת. אָמְרוּ מְקַבְּלִין אָנוּ עָלֵינוּ, כֵּיוָן שֶׁרָאָה שֶׁקִּבְּלוּ עֲלֵיהֶם נָטַל הַדָּם וְזָרַק עַל הָעָם, שׁנ' שְׁמוֹת כד ח וַיִּקַּח מֹשֶׁה אֶת הַדָּם וַיִּזְרֹק עַל הָעָם. אָמַר לָהֶם, הֲרֵי אַתֶּם קְשׁוּרִים עֲנוּבִים תְּפוּסִים, מָחָר בּוֹאוּ וְקַבְּלוּ עֲלֵיכֶם הַמִּצְוֹת כֻּלָּן. …
10.רמב"ן ויקרא פרק כה פסוק א (פרשת בהר)
וידבר ה' אל משה בהר סיני - מה ענין שמיטה לענין הר סיני, והלא נאמרו כל המצות מסיני, אלא מה שמיטה נאמרו כללותיה ופרטיה ודקדוקיה מסיני אף כולן נאמרו כללותיהן ופרטיהן ודקדוקיהן מסיני, כך שנויה בתורת כהנים (ריש הפרשה). ונראה לי שכך פירושו, לפי שלא מצינו שמיטת קרקעות שנשנית בערבות מואב למדנו שכללותיה ופרטיה כולן נאמרו מסיני, ובא הכתוב ולימד כאן על כל דיבור שנדבר למשה בסיני שמסיני היו כללותיהן ודקדוקיהן וחזרו ונשנו בערבות מואב, לשון רש"י. ואינו נכון בעיני כלל, שהרבה מצות כשמיטה שלא נשנו בערבות מואב ונדע בהן שנאמרו כללותיהן ופרטיהן מסיני או באוהל מועד. ועוד מנין שהוקשו שאר הדברות שנשנו בערבות מואב לשמיטה ולא היו כללותיהן מסיני ופרטיהם בערבות מואב, וכן היה ראוי יותר לומר כי הנשנות נשנו לבאר פרטיהם כי לא נאמרו בסיני אלא כללותיה: אבל הברייתא השנויה בתורת כהנים פירושה ברור, שהשמיטה נאמרו כללותיה מסיני דכתיב בפרשת ואלה המשפטים (שמות כג יא) והשביעית תשמטנה ונטשתה ואכלו אביוני עמך וגו', ואלו דיני השמיטה בדרך כלל, ובכאן חזר ואמר כי בהר סיני עוד נאמרו כל פרטיה שהרי כולם נזכרו בפרשה הזאת, ובסוף הענין (להלן כז לד) כתיב אלה המצות אשר צוה ה' את משה אל בני ישראל בהר סיני, להקיש כל המצות אל השמיטה הנזכרת שכולן היו כן שנאמרו בכלל ופרט והכל מסיני: וכן שנו שם בתורת כהנים (סוף סיפרא), אלה המצות, אין נביא רשאי לחדש עוד דבר מעתה. אשר צוה ה' את משה, כדאי השליח לשולחו. את משה אל בני ישראל, זכות ישראל גרמה. בהר סיני, שכולם נאמרו מסיני. עד כאן בת"כ. אבל ענין ערבות מואב, שנצטוה שם משה לבאר התורה לבנים, כך נראה לי וזה כפתור ופרח:
וענין הפרשה הזאת שנכתב בכאן, אמר ר"א כי זאת הברית הכתובה בפרשת ואלה המשפטים (שמות כד ז), וכשקבלו על נפשם נעשה ונשמע אז נכרתה הברית ואמר להן כל הפרשה הזאת. והזכירה במקום הזה לחבר תנאי הארץ, כי כאשר אמר על העריות כי בעבורם תקיא אותם הארץ (לעיל יח כח) כן אמר בפרשת אם בחקותי על שבתות הארץ (להלן כו לד), והוצרך תחילה להזכיר השבתות:
ולפי דעתי כי נכתבה כאן בסדר נכון, כי פירוש "בהר סיני" בעלותו שם לקבל לוחות שניות:
וביאור הענין, כי בתחילת ארבעים יום הראשונים של לוחות הראשונות כתב משה בספר הברית את כל דברי ה' ואת כל המשפטים הנאמרים שם ויזרוק דם הברית על העם (שמות כד ח), וכשחטאו בעגל ונשתברו הלוחות כאילו נתבטלה הברית ההיא אצל הקדוש ברוך הוא, וכשנתרצה הקדוש ברוך הוא למשה בלוחות שניות צוהו בברית חדשה שנאמר (שם לד י) הנה אנכי כורת ברית, והחזיר שם המצות החמורות שנאמרו בסדר ואלה המשפטים בברית הראשונה ואמר (שם פסוק כז) כתב לך את הדברים האלה כי על פי הדברים האלה כרתי אתך ברית ואת ישראל:
ורצה הקדוש ברוך הוא להחמיר עליהם בברית הזאת השנית שתהיה עליהם באלות ובקללות, ושתהיה כראשונה על כל המצות הראשונות ועל כל המשפטים כמו שנאמר בברית הראשונה (שם כד ג) את כל דברי ה' ואת כל המשפטים, ולפיכך אמר בכאן בסוף התוכחות (להלן כו מו) אלה החקים והמשפטים והתורות אשר נתן ה' בינו ובין בני ישראל בהר סיני ביד משה, הוא רומז אל כל המצות והמשפטים שנאמרו בברית הראשונה בסדר ואלה המשפטים שהיו כולן בברית הזאת:
והנה בספר הברית הראשון נאמרה השביעית בכלל כמו שהזכרתי, שנאמר וְהַשְּׁבִיעִ֞ת תִּשְׁמְטֶ֣נָּה וּנְטַשְׁתָּ֗הּ וכו']וְאָֽכְלוּ֙ אֶבְיֹנֵ֣י עַמֶּ֔ךָ וְיִתְרָ֕ם תֹּאכַ֖ל חַיַּ֣ת הַשָּׂדֶ֑ה כֵּֽן־תַּעֲשֶׂ֥ה לְכַרְמְךָ֖ לְזֵיתֶֽךָ:[ ועתה בברית הזאת השנית נאמרה בפרטיה ודקדוקיה ועונשיה. ובעת הברית הראשונה שהוא בארבעים יום ראשונים נצטוה משה על המשכן, וכשנתרצה לו הקדוש ברוך הוא וצוהו לכרות להם ברית שניה ירד משה ויצום את כל אשר צוה ה' אותו בהר סיני והיה מעשה המשכן מכללם, ואז הקהיל משה את כל עדת בני ישראל ואמר להם כבתחילה (שמות לה א) אלה הדברים אשר צוה ה' לעשות אותם במלאכת המשכן. והנה קבלו הדבר בשמחה, ויצאו מלפניו מיד ובאו כולם ונתנו הנדבה ועשו המשכן והשלימו מלאכתו. וכאשר הוקם, מיד "ויקרא אל משה וידבר ה' אליו מאהל מועד" (ויקרא א א) וצוהו בקרבנות ובכל תורת כהנים, ומשה צוה הכל אל אהרן ואל בניו ואל כל בני ישראל מיד:
וכאשר השלים אמר להם עוד צוה אותי השם בהר סיני לפרש לכם השמיטה והיובל ולכרות לכם על כל המצוה והמשפטים ברית חדשה באלה ובשבועה: ולא הוצרך עתה שיזבח זבחים ויזרוק חצי הדם על העם וחצי הדם על המזבח כאשר עשה בראשונה, אבל קבלו עליהם הברית הראשונה באלות ובקללות אלה. וזה טעם "אשר נתן ה' בינו ובין בני ישראל בהר סיני" (להלן כו מו), כי הוא הנותן להם בברית הזאת כי מחל להם על פי התנאים האלו כמו שפירשתי בסוף כי תשא (שמות לד כז): וכן ברית ערבות מואב כן היה, שקבלו עליהם התורה באלות ובקללות ההם, והיא הברית, כמו שנאמר (דברים כח סט) אלה דברי הברית אשר צוה ה' את משה לכרות את בני ישראל בארץ מואב מלבד הברית אשר כרת אתם בחורב. ואמת אמרו שבתנאי הארץ השמיטה והיובל כאשר יזכיר בתוכחות (להלן כו לד לה), ועל זה נתפרשו בברית הזאת השנית:
11.שמות פרק ב פסוק כג - כה (פרשת שמות)
(כג) וַיְהִי֩ בַיָּמִ֨ים הָֽרַבִּ֜ים הָהֵ֗ם וַיָּ֙מָת֙ מֶ֣לֶךְ מִצְרַ֔יִם וַיֵּאָנְח֧וּ בְנֵֽי־יִשְׂרָאֵ֛ל מִן־הָעֲבֹדָ֖ה וַיִּזְעָ֑קוּ וַתַּ֧עַל שַׁוְעָתָ֛ם אֶל־הָאֱלֹהִ֖ים מִן־הָעֲבֹדָֽה: (כד) וַיִּשְׁמַ֥ע אֱלֹהִ֖ים אֶת־נַאֲקָתָ֑ם וַיִּזְכֹּ֤ר אֱלֹהִים֙ אֶת־בְּרִית֔וֹ אֶת־אַבְרָהָ֖ם אֶת־יִצְחָ֥ק וְאֶֽת־יַעֲקֹֽב: (כה) וַיַּ֥רְא אֱלֹהִ֖ים אֶת־בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֑ל וַיֵּ֖דַע אֱלֹהִֽים: ס
12.שמות פרק ג פסוק ו - ח (פרשת שמות)
(ו) וַיֹּ֗אמֶר אָנֹכִי֙ אֱלֹהֵ֣י אָבִ֔יךָ אֱלֹהֵ֧י אַבְרָהָ֛ם אֱלֹהֵ֥י יִצְחָ֖ק וֵאלֹהֵ֣י יַעֲקֹ֑ב וַיַּסְתֵּ֤ר מֹשֶׁה֙ פָּנָ֔יו כִּ֣י יָרֵ֔א מֵהַבִּ֖יט אֶל־הָאֱלֹהִֽים: (ז) וַיֹּ֣אמֶר ה֔' רָאֹ֥ה רָאִ֛יתִי אֶת־עֳנִ֥י עַמִּ֖י אֲשֶׁ֣ר בְּמִצְרָ֑יִם וְאֶת־צַעֲקָתָ֤ם שָׁמַ֙עְתִּי֙ מִפְּנֵ֣י נֹֽגְשָׂ֔יו כִּ֥י יָדַ֖עְתִּי אֶת־מַכְאֹבָֽיו: (ח) וָאֵרֵ֞ד לְהַצִּיל֣וֹ׀ מִיַּ֣ד מִצְרַ֗יִם וּֽלְהַעֲלֹתוֹ֘ מִן־הָאָ֣רֶץ הַהִוא֒ אֶל־אֶ֤רֶץ טוֹבָה֙ וּרְחָבָ֔ה אֶל־אֶ֛רֶץ זָבַ֥ת חָלָ֖ב וּדְבָ֑שׁ אֶל־מְק֤וֹם הַֽכְּנַעֲנִי֙ וְהַ֣חִתִּ֔י וְהָֽאֱמֹרִי֙ וְהַפְּרִזִּ֔י וְהַחִוִּ֖י וְהַיְבוּסִֽי:
13.שמות פרק ד פסוק ה (פרשת שמות)
(ה) לְמַ֣עַן יַאֲמִ֔ינוּ כִּֽי־נִרְאָ֥ה אֵלֶ֛יךָ ה֖' אֱלֹהֵ֣י אֲבֹתָ֑ם אֱלֹהֵ֧י אַבְרָהָ֛ם אֱלֹהֵ֥י יִצְחָ֖ק וֵאלֹהֵ֥י יַעֲקֹֽב:
14.שמות פרק ו פסוק ב - ה (פרשת וארא)
(ב) וַיְדַבֵּ֥ר אֱלֹהִ֖ים אֶל־מֹשֶׁ֑ה וַיֹּ֥אמֶר אֵלָ֖יו אֲנִ֥י הֽ': (ג) וָאֵרָ֗א אֶל־אַבְרָהָ֛ם אֶל־יִצְחָ֥ק וְאֶֽל־יַעֲקֹ֖ב בְּאֵ֣ל שַׁדָּ֑י וּשְׁמִ֣י ה֔' לֹ֥א נוֹדַ֖עְתִּי לָהֶֽם: (ד) וְגַ֨ם הֲקִמֹ֤תִי אֶת־בְּרִיתִי֙ אִתָּ֔ם לָתֵ֥ת לָהֶ֖ם אֶת־אֶ֣רֶץ כְּנָ֑עַן אֵ֛ת אֶ֥רֶץ מְגֻרֵיהֶ֖ם אֲשֶׁר־גָּ֥רוּ בָֽהּ: (ה) וְגַ֣ם׀ אֲנִ֣י שָׁמַ֗עְתִּי אֶֽת־נַאֲקַת֙ בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל אֲשֶׁ֥ר מִצְרַ֖יִם מַעֲבִדִ֣ים אֹתָ֑ם וָאֶזְכֹּ֖ר אֶת־בְּרִיתִֽי:
15.שמות פרק לב פסוק יא - יד (פרשת כי תשא)
(יא) וַיְחַ֣ל מֹשֶׁ֔ה אֶת־פְּנֵ֖י ה֣' אֱלֹהָ֑יו וַיֹּ֗אמֶר לָמָ֤ה ה֙' יֶחֱרֶ֤ה אַפְּךָ֙ בְּעַמֶּ֔ךָ אֲשֶׁ֤ר הוֹצֵ֙אתָ֙ מֵאֶ֣רֶץ מִצְרַ֔יִם בְּכֹ֥חַ גָּד֖וֹל וּבְיָ֥ד חֲזָקָֽה: (יב) לָמָּה֩ יֹאמְר֨וּ מִצְרַ֜יִם לֵאמֹ֗ר בְּרָעָ֤ה הֽוֹצִיאָם֙ לַהֲרֹ֤ג אֹתָם֙ בֶּֽהָרִ֔ים וּ֨לְכַלֹּתָ֔ם מֵעַ֖ל פְּנֵ֣י הָֽאֲדָמָ֑ה שׁ֚וּב מֵחֲר֣וֹן אַפֶּ֔ךָ וְהִנָּחֵ֥ם עַל־הָרָעָ֖ה לְעַמֶּֽךָ: (יג) זְכֹ֡ר לְאַבְרָהָם֩ לְיִצְחָ֨ק וּלְיִשְׂרָאֵ֜ל עֲבָדֶ֗יךָ אֲשֶׁ֨ר נִשְׁבַּ֣עְתָּ לָהֶם֘ בָּךְ֒ וַתְּדַבֵּ֣ר אֲלֵהֶ֔ם אַרְבֶּה֙ אֶֽת־ זַרְעֲכֶ֔ם כְּכוֹכְבֵ֖י הַשָּׁמָ֑יִם וְכָל־הָאָ֨רֶץ הַזֹּ֜את אֲשֶׁ֣ר אָמַ֗רְתִּי אֶתֵּן֙ לְזַרְעֲכֶ֔ם וְנָחֲל֖וּ לְעֹלָֽם: (יד) וַיִּנָּ֖חֶם ה֑' עַל־הָ֣רָעָ֔ה אֲשֶׁ֥ר דִּבֶּ֖ר לַעֲשׂ֥וֹת לְעַמּֽוֹ: פ
16.ויקרא פרק כו (פרשת בחקותי)
(יא) וְנָתַתִּ֥י מִשְׁכָּנִ֖י בְּתוֹכְכֶ֑ם וְלֹֽא־תִגְעַ֥ל נַפְשִׁ֖י אֶתְכֶֽם: (יב) וְהִתְהַלַּכְתִּי֙ בְּת֣וֹכְכֶ֔ם וְהָיִ֥יתִי לָכֶ֖ם לֵֽאלֹהִ֑ים וְאַתֶּ֖ם תִּהְיוּ־לִ֥י לְעָֽם: (יג) אֲנִ֞י ה֣' אֱלֹֽהֵיכֶ֗ם אֲשֶׁ֨ר הוֹצֵ֤אתִי אֶתְכֶם֙ מֵאֶ֣רֶץ מִצְרַ֔יִם מִֽהְיֹ֥ת לָהֶ֖ם עֲבָדִ֑ים וָאֶשְׁבֹּר֙ מֹטֹ֣ת עֻלְּכֶ֔ם וָאוֹלֵ֥ךְ אֶתְכֶ֖ם קֽוֹמְמִיּֽוּת: פ (יד) וְאִם־לֹ֥א תִשְׁמְע֖וּ לִ֑י וְלֹ֣א תַעֲשׂ֔וּ אֵ֥ת כָּל־הַמִּצְוֹ֖ת הָאֵֽלֶּה: (טו) וְאִם־בְּחֻקֹּתַ֣י תִּמְאָ֔סוּ וְאִ֥ם אֶת־מִשְׁפָּטַ֖י תִּגְעַ֣ל נַפְשְׁכֶ֑ם לְבִלְתִּ֤י עֲשׂוֹת֙ אֶת־כָּל־מִצְוֹתַ֔י לְהַפְרְכֶ֖ם אֶת־בְּרִיתִֽי:…(כג) וְאִ֨ם־בְּאֵ֔לֶּה לֹ֥א תִוָּסְר֖וּ לִ֑י וַהֲלַכְתֶּ֥ם עִמִּ֖י קֶֽרִי: (כד) וְהָלַכְתִּ֧י אַף־אֲנִ֛י עִמָּכֶ֖ם בְּקֶ֑רִי וְהִכֵּיתִ֤י אֶתְכֶם֙ גַּם־אָ֔נִי שֶׁ֖בַע עַל־חַטֹּאתֵיכֶֽם: (כה) וְהֵבֵאתִ֨י עֲלֵיכֶ֜ם חֶ֗רֶב נֹקֶ֙מֶת֙ נְקַם־בְּרִ֔ית וְנֶאֱסַפְתֶּ֖ם אֶל־עָרֵיכֶ֑ם וְשִׁלַּ֤חְתִּי דֶ֙בֶר֙ בְּת֣וֹכְכֶ֔ם וְנִתַּתֶּ֖ם בְּיַד־אוֹיֵֽב:…(כט) וַאֲכַלְתֶּ֖ם בְּשַׂ֣ר בְּנֵיכֶ֑ם וּבְשַׂ֥ר בְּנֹתֵיכֶ֖ם תֹּאכֵֽלוּ: (ל) וְהִשְׁמַדְתִּ֞י אֶת־בָּמֹֽתֵיכֶ֗ם וְהִכְרַתִּי֙ אֶת־חַמָּ֣נֵיכֶ֔ם וְנָֽתַתִּי֙ אֶת־פִּגְרֵיכֶ֔ם עַל־פִּגְרֵ֖י גִּלּוּלֵיכֶ֑ם וְגָעֲלָ֥ה נַפְשִׁ֖י אֶתְכֶֽם: (לא) וְנָתַתִּ֤י אֶת־עָֽרֵיכֶם֙ חָרְבָּ֔ה וַהֲשִׁמּוֹתִ֖י אֶת־מִקְדְּשֵׁיכֶ֑ם וְלֹ֣א אָרִ֔יחַ בְּרֵ֖יחַ נִיחֹֽחֲכֶֽם: (לב) וַהֲשִׁמֹּתִ֥יאֲנִ֖י אֶת־הָאָ֑רֶץ וְשָֽׁמְמ֤וּ עָלֶ֙יהָ֙ אֹֽיְבֵיכֶ֔ם הַיֹּשְׁבִ֖ים בָּֽהּ: (לג) וְאֶתְכֶם֙ אֱזָרֶ֣ה בַגּוֹיִ֔ם וַהֲרִיקֹתִ֥י אַחֲרֵיכֶ֖ם חָ֑רֶב וְהָיְתָ֤ה אַרְצְכֶם֙ שְׁמָמָ֔ה וְעָרֵיכֶ֖ם יִהְי֥וּ חָרְבָּֽה: (לד) אָז֩ תִּרְצֶ֨ה הָאָ֜רֶץ אֶת־שַׁבְּתֹתֶ֗יהָ כֹּ֚ל יְמֵ֣י הֳשַׁמָּ֔ה וְאַתֶּ֖ם בְּאֶ֣רֶץ אֹיְבֵיכֶ֑ם אָ֚ז תִּשְׁבַּ֣ת הָאָ֔רֶץ וְהִרְצָ֖ת אֶת־שַׁבְּתֹתֶֽיהָ: (לה) כָּל־יְמֵ֥י הָשַּׁמָּ֖ה תִּשְׁבֹּ֑ת אֵ֣ת אֲשֶׁ֧ר לֹֽא־שָׁבְתָ֛ה בְּשַׁבְּתֹתֵיכֶ֖ם בְּשִׁבְתְּכֶ֥ם עָלֶֽיהָ: (לו) וְהַנִּשְׁאָרִ֣ים בָּכֶ֔ם וְהֵבֵ֤אתִי מֹ֙רֶךְ֙ בִּלְבָבָ֔ם בְּאַרְצֹ֖ת אֹיְבֵיהֶ֑ם וְרָדַ֣ף אֹתָ֗ם ק֚וֹל עָלֶ֣ה נִדָּ֔ף וְנָס֧וּ מְנֻֽסַת־חֶ֛רֶב וְנָפְל֖וּ וְאֵ֥ין רֹדֵֽף: (לז) וְכָשְׁל֧וּ אִישׁ־בְּאָחִ֛יו כְּמִפְּנֵי־חֶ֖רֶב וְרֹדֵ֣ף אָ֑יִן וְלֹא־תִֽהְיֶ֤ה לָכֶם֙ תְּקוּמָ֔ה לִפְנֵ֖י אֹֽיְבֵיכֶֽם: (לח) וַאֲבַדְתֶּ֖ם בַּגּוֹיִ֑ם וְאָכְלָ֣ה אֶתְכֶ֔ם אֶ֖רֶץ אֹיְבֵיכֶֽם: (לט) וְהַנִּשְׁאָרִ֣ים בָּכֶ֗ם יִמַּ֙קּוּ֙ בַּֽעֲוֹנָ֔ם בְּאַרְצֹ֖ת אֹיְבֵיכֶ֑ם וְאַ֛ף בַּעֲוֹנֹ֥ת אֲבֹתָ֖ם אִתָּ֥ם יִמָּֽקּוּ: (מ) וְהִתְוַ֤דּוּ אֶת־עֲוֹנָם֙ וְאֶת־עֲוֹ֣ן אֲבֹתָ֔ם בְּמַעֲלָ֖ם אֲשֶׁ֣ר מָֽעֲלוּ־בִ֑י וְאַ֕ף אֲשֶׁר־הָֽלְכ֥וּ עִמִּ֖י בְּקֶֽרִי: (מא) אַף־אֲנִ֗י אֵלֵ֤ךְ עִמָּם֙ בְּקֶ֔רִי וְהֵבֵאתִ֣י אֹתָ֔ם בְּאֶ֖רֶץ אֹיְבֵיהֶ֑ם אוֹ־אָ֣ז יִכָּנַ֗ע לְבָבָם֙ הֶֽעָרֵ֔ל וְאָ֖ז יִרְצ֥וּ אֶת־עֲוֹנָֽם: (מב) וְזָכַרְתִּ֖י אֶת־בְּרִיתִ֣י יַעֲק֑וֹב וְאַף֩ אֶת־בְּרִיתִ֨י יִצְחָ֜ק וְאַ֨ף אֶת־בְּרִיתִ֧י אַבְרָהָ֛ם אֶזְכֹּ֖ר וְהָאָ֥רֶץ אֶזְכֹּֽר: (מג) וְהָאָרֶץ֩ תֵּעָזֵ֨ב מֵהֶ֜ם וְתִ֣רֶץ אֶת־שַׁבְּתֹתֶ֗יהָ בָּהְשַׁמָּה֙ מֵהֶ֔ם וְהֵ֖ם יִרְצ֣וּ אֶת־עֲוֹנָ֑ם יַ֣עַן וּבְיַ֔עַן בְּמִשְׁפָּטַ֣י מָאָ֔סוּ וְאֶת־חֻקֹּתַ֖י גָּעֲלָ֥ה נַפְשָֽׁם: (מד) וְאַף־גַּם־זֹ֠את בִּֽהְיוֹתָ֞ם בְּאֶ֣רֶץ אֹֽיְבֵיהֶ֗ם לֹֽא־מְאַסְתִּ֤ים וְלֹֽא־גְעַלְתִּים֙ לְכַלֹּתָ֔ם לְהָפֵ֥ר בְּרִיתִ֖י אִתָּ֑ם כִּ֛י אֲנִ֥י ה֖' אֱלֹהֵיהֶֽם: (מה) וְזָכַרְתִּ֥י לָהֶ֖ם בְּרִ֣ית רִאשֹׁנִ֑ים אֲשֶׁ֣ר הוֹצֵֽאתִי־אֹתָם֩ מֵאֶ֨רֶץ מִצְרַ֜יִם לְעֵינֵ֣י הַגּוֹיִ֗ם לִהְי֥וֹת לָהֶ֛ם לֵאלֹהִ֖ים אֲנִ֥י הֽ': (מו) אֵ֠לֶּה הַֽחֻקִּ֣ים וְהַמִּשְׁפָּטִים֘ וְהַתּוֹרֹת֒ אֲשֶׁר֙ נָתַ֣ן ה֔' בֵּינ֕וֹ וּבֵ֖ין בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֑ל בְּהַ֥ר סִינַ֖י בְּיַד־מֹשֶֽׁה:
Thursday, May 23, 2024
Archive: M'oray Ha'Aish
Archive: M'oray Ha'Aish
Genesis
Bereishit
- Sins of the Parents (5782)
- Death and Taxes (5779)
- Garden Party (5776)
- In Search of the Serpent (5776)
- Clothing of Light (5774)
- Revelation and Concealment (5778)
- The First Man (5778)
- The First Argument (5780)
Noach
- Everyone Dies (5782)
- The First Echo Chamber (5779)
- Cleansing Waters (5776)
- Men Behaving Very Badly (5775)
- The Terrible Secret of the Tower (5774)
- Nimrod (5773)
- Na'ama (5778)
- The Raven - Nevermore? (5778)
- Rashbi and the Rainbow (5772)
- A Righteous Tzaddik (5780)
Lech Lecha
- Silence, Speech - and Silence (5782)
- On a Mission from God (5778)
- Covenant (5776)
- Luminosity (5775)
- Deconstructing and Reconstructing Avraham (5774)
- Love and Fear (5777)
- The Universal and the Particular (5777)
- Acts of the Fathers (5779)
- Abraham's Discovery (5778)
- Four Against Five (5780)
Vayeira
- The Inadvertent Trial of Sodom (5782)
- A Time For Silence (5779)
- The Chosen (5778)
- The Chief Rabbi Of Sodom (5776)
- It Never Crossed My Mind (5775)
- Practice What You Preach (5774)
- The Purpose of the Akeida (5777)
- Elevation (5777)
- Father and Son (5773)
- The Binding (5778)
- The Matzah of Lot (5780)
Chayei Sarah
- A Match for Yitzchak (5782)
- The Prayer of the Servant (5779)
- Walking Together (5778)
- Man of Peace (5776)
- Negotiations and Acquisitions (5775)
- Uncommon Decency (5774)
- The First Matriarch (5780)
- Death of a King (5778)
- A Living Well (5778)
- The Servant of Abraham (5773)
- Comings and Goings (5777)
Toldot
- A Little Bit of Lavan (5782)
- Family Dynamics (5779)
- Carry On My Wayward Son (5778)
- Inside Information (5776)
- Stand-Up Comedy (5775)
- Lessons of a Sale (5774)
- Echoes of Eden (5777)
- The Voice (and Hands) of Yaakov (5780)
- Esau (5779)
- Seeing the Future (5778)
Vayetzei
- Healing and Repairing (5782)
- Angels in the Architecture (5779)
- Limited Leverage: You Can't Force God's Hand (5778)
- Climbing Jacob's Ladder (5776)
- Feet on the Ground, Head in the Sky (5775)
- A Twice-Told Tale (5774)
- The Place - Hamakom (5777)
- Yaakov's Ladder (5780)
- Rachel and Leah (5779)
- From Family to Nation (5778)
Vayishlach
- Esav and His Henchmen (5779)
- Fighting Angels and Chasing Demons (5778)
- Preparing for War, Praying for Peace (5775)
- Confronting Your Fears (5774)
- Give Truth to Yaakov (5777)
- Yaakov / Yisrael (5780)
- Reuben (5779)
- The Struggle of Jacob (5777)
Vayeshev
- Unequal (5779)
- Family Dynamics (5776)
- Reading the Signs (5775)
- A Contentious Coat (5774)
- For a Pair of Shoes (5778)
- Ketz Bavel -Zerubavel (5777)
- Wisdom of the Tzaddik (5773)
- Clothes Make the Man (5780)
- The Light of the Messiah (5778)
Mikeitz
- A Cherished Chalise (5778)
- Crime and Punishment (5776)
- Staring at the Truth (5775)
- Victim No More (5774)
- In Your Dreams (5777)
- Of Spies and Thieves (5780)
- Joseph as "Yehosef" (5779)
- The Beauty of Joseph (5778)
Vayigash
- Seeing a Ghost (5776)
- Becoming Yehuda (5775)
- A Moment of Truth (5774)
- Plan Interrupted (5779)
- The Power of an Idea (5778)
- Catch the Bull By the Horn (5773)
- Joseph From the Kabbalistic Perspective (5780)
- Wagons (5777)
Vayechi
- Who Is First? (5778)
- Love and Loss (5776)
- Take Me Home (5775)
- An Inconclusive Conclusion (5774)
- Father and Son (5777)
- Salvation (5777)
- Who Are These? (5780)
- Conclusions (5773)
- The Death of Jacob (5779)
Exodus
Shmot
- Forgetting - And Remembering - Joseph (5778)
- We Are Family (5776)
- Redemption Song (5775)
- A New Book, An Old Story (5774)
- Collecting Straw (5779)
- Born to Lead (5777)
- Moses' Stop (5772)
- Fathers and Sons (5773)
- Moses: The Emergence of a Leader (5780)
Va'eira
- Frogs (5780)
- Pharaoh's Heart (5779)
- Pointing a Finger (5778)
- Devolution (5776)
- Lessons in Leadership (5775)
- Pharaoh's Conundrum (5774)
- The Fifth Cup (5777)
- And His Name Will Be One (5777)
Bo
- The Steps to Freedom (5778)
- Time for Freedom (5779)
- Total Eclipse (5776)
- It's the Children (5775)
- The Dignity of Mitzvot (5774)
- Around Midnight (5777)
- Signs (5773)
- The First Born (5780)
Beshalach
- Songs of Freedom (5778)
- The Tragedy of Lessons Not Learned (5772)
- Heavenly Bread (5776)
- Winds of Salvation (5775)
- The Long Shortcut (5774)
- "Chok and Mishpat" - From Logic to Metalogic (5780)
- The Eleventh Plague (5778)
- The Holy Habitation (5777)
Yitro
- A Holy Detour (5778)
- Dual Loyalty (5776)
- Unity, Not Uniformity (5775)
- The Good, the Bad and the Indifferent (5774)
- Reliving Revelation (5777)
- "Saying..." (5773)
- The Word of God (5780)
- The Ten Commandments: Part I (5779)
Mishpatim
- Upwardly Mobile (5778)
- Not In Heaven (5776)
- Even From the Altar (5775)
- Minutia (5774)
- Soul Matters (5777)
- 'Lex Talionis': Law and Ethics (5780)
- The Ten Comandments: Part II (5779)
- These Are the Laws (5778)
Trumah
- Divine Dialogue (5778)
- Deep Roots (5776)
- The View From Above (5775)
- If You Build It, I Will Come (5774)
- As Seen On the Mountain (5777)
- Out of Place (5780)
- Innocence Lost and Found (5778)
Tetzaveh
- No Embarrassment (5778)
- Forever (5776)
- Holy Clothing (5775)
- Searching For a Heart of Gold (5774)
- Royal Clothing (5773)
- The Selection of Aharon (5772)
- Where is Moses? (5780)
Ki Tisa
- After the Gold Rush (5776)
- The View From Above (5774)
- "And Out Came This Calf ..." (5779)
- My Great-Grandfather's Monument (5780)
- The Golden Calf (5777)
Vayakhel
- The Dangling Conversation (5778)
- Light My Fire (5776)
- Creativity (5774)
- A Prayer of Moshe (5777)
- Shabbat: Spiritual Rehabilitation (5773)
- The Seventh Day (5780)
Pekudei
- The Architect (5779)
- The Dangling Conversation (5778)
- Clouds, From Both Sides (5776)
- An Accounting (5775)
- A Happy Ending (5780)
- A Prayer of Moshe (5777)
- Bringing Down the Shechina (5778)
Parshat Shekalim
Parshat Zachor
- Blessed Be Haman? (5778)
- Purim and the Masks We Wear (5775)
- Intrigue in Shushan (5776)
- Purim: Knowing Tomorrow (5775)
- The Heroism of Esther (5779)
- Purim 5769 (5769)
- A Question of Race? (5771)
Leviticus
Vayikra
- Fallibility (5778)
- Obedience (5776)
- Regrets (5775)
- Intimacy (5774)
- "VAYIKRa" - Making Space for Holiness (5778)
- Angelic Speech (5777)
- Vayikra - And He Called (5772)
- The Mystery of the Sacrifices (5771)
Tzav
- Holy Vessels (5778)
- Matzah and Chametz (5775)
- Impetuosness (5779)
- No Hesitation (5777)
- Of Matzot and Mitzvot (5773)
- Thoughts of Sin (5778)
Shmini
- You Are What You Eat (5775)
- Separations (5774)
- In Front of God (5778)
- Silence (5777)
- When Pigs Fly (5772)
- The Sons of Aaron: Sinners or Saints? (5779)
- Aharon's Silence (5773)
Tazria
- Power of the People (5776)
- FreeBird (5775)
- Seclusion (5774)
- Turning Pain Into Pleasure (5777)
- Life and Death (5779)
Metzora
- Ignoring the Signs (5776)
- FreeBird (5775)
- Feeling Kinship (5774)
- The Sanctity of Speech (5772)
- Turning Pain Into Pleasure (5777)
- The Holy Hyssop (5773)
- Man's Duality (5778)
Acharei Mot
- A Holy, Delicate Land (5776)
- A Nation of Priests (5775)
- Rectification (5774)
- Focused Passion (5777)
- The Dangers of Ecstasy (5773)
- The Inner Sanctum (5779)
Kedoshim
- Put a Little Love in Your Heart (5776)
- Creating Holiness (5774)
- In Search of Holiness (5773)
- What's Love Got To Do With It? (5778)
- Holiness (5779)
Emor
- Sanctify Life (5776)
- Teach Your Children (5775)
- An Extension of Holiness (5774)
- The Story Behind the Story (5779)
- The Omer – Bread from Heaven (5778)
- The Quality of Innocence (5777)
Behar
- The Sinai Experience (5778)
- Seasons in the Sun (5776)
- Dayenu! (5775)
- Living and Loving (5779)
- The Omer (5778)
- A Time to Trust (5777)
Bechukotai
- Irreplaceable Theology (5776)
- There's No Place Like Home (5775)
- You Can Get Satisfaction (5774)
- Coming Home (5777)
- Standing Tall (5779)
- The Great Rebuke (5778)
Shabbat HaGadol
Passover (first day)
Passover (seventh day)
Numbers
Bamidbar
- A Leap of Love (5776)
- The Theory of Conservation of Holiness (5775)
- An (Un)Necessary Book (5774)
- A Divine Encampment (5778)
- The Danger of Holiness (5777)
- The Nation of Israel (5772)
- The Twenty Eighth of Iyar (5773)
- The Desert (5779)
Naso
- Value Judgments (5776)
- The Sin of Ascetism (5775)
- Avoiding Embezzlement (5774)
- A Head Full of Holiness (5778)
- Divine Abundance (5777)
- Trespass (5779)
Be'halot'cha
- School's Out (5776)
- The Seven Books (5779)
- Despair and Hope (5774)
- Moshe, Miriam and Prophecy (5773)
- A Little Pesach (5777)
- The Unfinished Book (5778)
Shlach
- Of Spies and Men (5777)
- Seeing Through Wine-Colored Lenses (5776)
- A Divine Rendezvous (5775)
- Have I Got a Land For You! (5774)
- Yehoshua (5773)
- To Climb the Mountain (5779)
- The Spies (5778)
Korach
- You Say You Want a Revolution (5776)
- A Jealous Guy (5775)
- Living the Dream; Ignoring Reality (5774)
- Perfidy (5779)
- Collateral Damage (5778)
- Rebellion (5777)
Chukat
- Embracing Torah (5774)
- An Enigma Wrapped in a Riddle (5776)
- Deja Vu - All Over Again? (5775)
- The Ultimate Battle: Morality (5777)
- To Truly Believe (5773)
- Death (5778)
- "Manna or Thistles" (5779)
Balak
- A Question of Propriety (5776)
- The Road Not Taken (5775)
- Reading Anti-Semites (5774)
- Opening the Mouth of the Donkey (5777)
- Balaam's Curse (5779)
- The Evil Eye (5772)
Pinchas
- Like a Princess (5776)
- Moshe's Mantle (5775)
- Fanaticism (5774)
- Pinchas and Zimri: The Anatomy of an Argument (5777)
- To Fight for Peace (5773)
- The Light of the Moon (5778)
- Lover of Peace or Fanatic? (5779)
Matot
- Word (5776)
- "Shall Your Brothers Go To War While You Sit Here?" (5779)
- Thought, Speech and Action (5778)
- Vows (5777)
- Reuben and Gad (5777)
Masay
- The Holy Lands of Israel (5776)
- A Lush Land (5775)
- Walking in Circles (5779)
- Half of Menashe (5778)
- Thought, Speech and Action (5778)
Shavuot
Deuteronomy
Devarim
- The Price of Hatred (5774)
- The Unbearable Heaviness of Being Moshe (5776)
- It's About Time (5775)
- Og (5779)
- Feeling Small (5778)
- The Words of Moses (5777)
V'etchanan
- Listen (5776)
- The Crucible (5775)
- Is "One" a Number? (5774)
- Why Couldn't Moshe Enter the Land of Israel? (5777)
- Zachor and Shamor (5773)
- The Three Sins (5778)
- The Prayer of Moses (5779)
Ekev
- In God We Trust (5776)
- Rain (5775)
- With All Your Heart and All Your Souls (5774)
- The Little Things (5777)
- The Little Things (5777)
- Walking Together With God (5779)
- Reward and Punishment (5778)
- Dancing in the Streets (5772)
Re'eh
- A Blessing and a Curse (5777)
- Show Me the Money (5776)
- Non-Prophets (5775)
- Choices (5774)
- Eat To Your Heart's Desire (5779)
- In the Eyes of God and Man (5778)
Shoftim
- Just Justice (5776)
- Democracy, Theocracy and Monarchy (5775)
- The Vagabond (5774)
- Trees Are People Too (?) (5777)
- Whither Truth? (5773)
- Justice, Justice (5778)
- From Left to Right (5779)
Ki Tetzei
- War and Peace (5776)
- Another Brick in the Wall (5775)
- Abuse (5774)
- Of Love and Hatred (5778)
- Dysfunctional Relationships (5777)
- To Be As One (5773)
- Going to War (5779)
Ki Tavo
- A Recipe for Happiness (5774)
- Dirty Little Secrets (5776)
- Gratitude (5775)
- An Old Ode to Joy (5777)
- Lost and Found (5773)
- Joy (5779)
- Reishit: Beginning (5778)
Nitzavim
Vayelech
- In Hiding (5776)
- Gather the People (5770)
- A Scholar Gone Astray (5777)
- All For One and One For All (5773)
- Rabbi Eleazar ben Dordaya: A Story of Teshuva (5776)
- The Idea of Rosh Hashana (5779)
Ha'azinu
- By Heaven (5776)
- Imagine (5775)
- (Don’t) Look Back (5780)
- Listen and Hear: Heaven and Earth (5776)
- Binding Love (5779)
- The Song of Moses (5776)
- The Straight and Just Path (5777)
V'Zot HaBracha
- From Sinai to Jerusalem (5776)
- Be Strong - "Chazak" (5771)
- Binding Love (5779)
- The Last Eight Verses (5765)
- Be Strong (5767)
Rosh Hashanah
- The Sound of the Shofar (5770)
- Not Blowing the Shofar: Kabbalat Ol Malchut Shamayim? (5767)
- The Idea of Rosh Hashana (5766)
- Elkana and Chana (5765)
- The Idea of Rosh Hashanah (5779)
Yom Kippur
Sukkot